First day of my life

Första skolveckan har gått förbi. Har tragglat franska fraser, lyssnat lite för dåligt och ibland inte förstått ett skvatt. Men det är väl så det ska vara antar jag. Dock börjar det klarna en aning, jag hoppas och ber att jag snart kanske kan få till en förståelig fras på franska. Morgondagen bjuder på prov, jag får ångest, nej, prov är inte kul. Håller tummarna att vår Madame väljer den enkla vägen.
Första  "ja-jag-är-ledig-från-skolan" helgen börjar gå mot sitt slut och har inneburit och innehållit det sedvanliga vinet. Skrattattack åt oförklarligt affrohår, strosande, suktandes efter lite för dyra klänningar, gigantisk hamburgare, matkoma, skandinaviskförfest, dans, nya bekantskaper och pannkakor efter alldeles för lite sömn.
Hänger för tillfället i Les Gobelins och skall strax ta itu med den ack så mindre trevliga plugghögen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0