Meet you in the rain

En vecka i Paris har gått men stundtals känns det som att man alltid strosat runt på gatorna, svurit över att få vänta tre minuter på metron och ätit baugett efter baugett. Jag njuter för fullt och inte blir det sämre av det vackra höstvädret Paris bjuder på som innebär blå himmel, sol och ljumma vindar.
Igår flyttade vi äntligen in i vår lilla lägenhet på 5 Rue Jean-Jacques Rousseau. Liten var ordet men läget är ultimat och med kläder hängandes på väggarna blir mysfaktorn ett faktum.
Igår bjöd vi hem Ebba och Amanda på en liten inflyttningsmiddag, dock stod de mest för maten och vi för hushållet. Vin och diverse småplock avnjöts innan det var dags att förflytta sig till Popin för att kolla på ett litet mysigt band vid namn The Cavalcade.
Igår blev jag officiellt en student på Sorbonne efter att fått krångla med det franska systemet en stund. Idag var ett franskatest på agendan som gick som beräknat, inte bra alls. Dock är det ju därför jag är här, för att lära mig franska, så nästa prov beräknar jag i allafall kunna förstå överskriften på.
Internet är för tillfället något sällsynt i vår nya lägenhet så gratis wifi uppkoppling eller häng på Svenska Kyrkan är det som gäller för tillfället. Förhoppningsvis kommer det lösas och bloggen kan uppdateras mer frekvent.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hoppas att ni trivs i er lilla lya. Läget är ju ultimat. Inte långt ifrån där jag bor.

Vi får ta en fika en dag.

Kram

2010-09-02 @ 16:43:12
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0