I thought you were mine

En månad i Paris har passerat. En månad fylld med otroligt många intryck och upplevelser. Jag hittar bättre nu, har åkt på nästan alla metrolinjer och hunnit smaka på lite för många olika viner ur butikernas sortiment. Dock har det nog ännu inte nått mig riktigt att jag bor här. Ibland på vägen till skolan, vid bron vid Pont Neuf, med Seine under mig och Eiffeltornet på högersida blir jag dock lyckligt påmind om att jag bor i en av världens vackraste städer. Vill försöka att inte missa en sekund av min vistelse, men även vardagen kryper på här. Vardag i Paris är dock helt okej. Bio på en fredag istället för sedvanliga barrundor är mysigt. Prat om existentiella frågor med varsitt glas rödvin i handen är inte heller något att förakta. En månad har gått och Paris blir mer och mer min stad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0