Charming man

De senaste dagarnas regnväder har resulterat i att jag numera går runt med snorfylld näsa och tungt huvud. Hostar och har mig om dagarna och hoppas att det ska gå över så fort som möjligt. Förkylning plus franskalektioner är inte den bästa kombinationen. Inte när franskläraren endast talar på franska och jag har lätt för att tappa fokus bland hostattackerna. Men jag skall icke klaga, kan numera några få fraser och jag gör inte bort mig varenda gång jag ska försöka använda mig av det nämnda språket.
Solen skiner i dag i Paris, jag har varit och gjort min uppgift som svensk medborgare och avlagt min röst, på den röda fina sidan av politiken. Om ett tag börjar skolan men innan dess ska jag hinna med att njuta av höstsolen och kanske en och annan baugette.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0