Time flies

Ännu en helg har passerat förbi. Fredagen bjöd på sedvanligt prov för att därefter springa iväg och skriva in sig på en extrakurs. En extralektion som nog kommer bli utöver det vanliga pga. en underhållande lärare. Jag hoppas att jag mellan skrattsalvorna kan ta in ett och ett annat nyttigt tips, vilket är välbehövligt som alltid. Sedan testades det på en studentrestaurang som blev en smått euforisk upplevelse. För 3 euro kunde både jag och Ebba äta oss mer än mätta och sockermonster som jag är, blev jag nästan mest entusiastisk över efterrätten. Innan min Paris vistelse är över kommer detta ställe få mer än ett besök av mig. Något som inte bara sockermonstret i mig uppskattar utan även min studentekonomi. På lördagen besöktes det en marknad som visades vara ett litet smultronställe för alla secondhandälskare. En varm kofta och en en ypperligt snygg jacka fick följa med mig hem. Regnoväder, hemmafest och l'motel fick avsluta dagen. Sista dagen i helgen ägnades åt lite museumbesök och mitt naturvetenskapliga hjärta fick sig bli lite mättat efter en evolutionsutställning. Pizza och traditionsenligt tittande på Filip och Fredrik fick sätta punkt för den nästa sista helgen oktober. Idag är det löning för de flesta. Inte för en student dock. Jag väljer att försöka ignorera faktumet att det är ett vanligare fenomen att det dras pengar på mitt konto än sätts in med att traggla lite verb. Sedvanlig måndagssysla för en minde välbärgad student.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0