Il pleu

Il pleu säger fransmännen och huttrar. Jag instämmer. Regnet har hållit i sig hela helgen och idag gav jag upp min snålhet, blöt och kall på väg till skolan inhandlade jag äntligen ett paraply.
Blöt helg som sagt. Ett litet klubbbesök under en bro. I lördags var det dags att visa fransmän hur man dricker snaps. Pepparkakor, glögg, potatissoppa och prinsesstårta. Vi lärde dem hur man skulle knacka på pepparkakan för att få tre bitar och därmed en önskning, de lärde oss hur man inte ska dricka vitt vin efter rött. Därefter lekar. Galenpappa på franska. När vinet var slut inhandlades det whiskey mitt i natten. En flaska som snabbt dracks upp i takt med att diverse lekar avverkades. Tillslut blev klockan tidigt på morgonen och vi kunde ta den första metron.
Allt för lite sömn gjorde att söndagen gick i trötthetens tecken. Men sånt man får ta när man har har haft en fin kväll dagen innan.
Idag är det måndag. Egentlig sedvanlig måndagsångest men inte denna vecka. Ledig torsdag och fredag innebär endast tre skoldagar. Och på torsdag kommer en fin kille på besök.
Il pleu. Men jag har paraply och snart långledigt.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad tråkigt med regnväder, men efter regn så kommer solsken!

Härligt att ni visar fransmännen hur det går till med viktiga saker!

Hoppas du får det jättemysigt med den fina killen ; )

Puss

2010-11-08 @ 21:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0