How soon is now?

Fina dagar i Köpenhamn gjorde mig inte bara varm i hjärtat av att återse delar av min familj utan jag fick uppleva en smärre köldchock. Konstant snöande och allt för tunna kängor resulterade i blöta strumpor och lite småsvordomar om slask. Dock var det en liten bagatell i det hela då jag fick spendera mysiga dagar med god mat, hotellfrukost och en riktig säng. Lämnade snön igår och efter att suttit på ett plan och sträckläst diverse tidningar landade jag återigen på fransk mark. Trött efter hektiska dagar och med lite halsont valde jag att istället för att dricka vin på Motel att spendera kvällen i sängen, med taxfree choklad och The Smiths.
Idag byttes hotellfrukosten ut mot baugette tradition och en Pain aux raisins till efterätt. Inte allt för dåligt. Snön är utbytt mot torr asfalt och mina fötter kan inte ha varit gladare åt det faktumet. Idag är det vegan day i Paris och även första advent. Något som däremot mer än gärna hellre hade spenderats i Sverige med glögg och lussebullar.
Man kan dock inte få allt var det någon som sa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0