We should live in Paris

Imorgon går planet till landet där rödvin, crossainter och cigaretter konsumeras i överflöd. Landet där man pratar klingande franska och åker metró. Dricker espresso på uteserveringar och studerar människor i förbifarten. Ett land där man ser fina fransyskor vippande på stilettklackar medan man själv sneglar på sina vita converse.
Ett land där jag egentligen inte känner någon, inte kan föra hetsiga diskussioner på moderspråket eller är byggd för att inta socker till frukost. Men vad gör det när man åker till en av världens häftigaste städer för att bosätta sig i ett antal månader. Vad gör det när jag åker till ett land för att få filosofera om livet, skriva långa texter om tankar, kärlek och staden, dansa mig varm på klubbar och träffa spännande människor.
Imorgon går planet från min barndomsstad, min ungdomsstad, min stad där tryggheten finns. Imorgon tar jag steget ut mot det kända för att möta det okända, och inte ens tusen googlingar kan förbereda mig för livet där!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Hej, jag flyttade också till Paris för några veckor sedan.. skulle starta en blogg med precis samma snamn men såg att det var upptaget :) Hoppas du gillar Paris lika mycket som jag gör hittills. Hör gärna av dig! Hälsningar Olivia

2010-09-01 @ 15:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0