Mitt i ett äventyr

Om några timmar så rullar bilen mot ett Arlanda och ikväll landar jag på fransk mark. Sängen jag nyss bäddade kommer inte att bli uppbäddad av mig. Sitter i mitt rum som är halvt urplockat men samtidigt rätt likt som det vanligtvis brukar se ut. Egentligen har jag nog inte själv insett det faktum att jag faktiskt inte kommer hem ikväll och jag lämnar nu landet lite för oorganiserat än jag kanske egentligen borde. Vuxenlivet är en svindlande dröm i ungdomsåren och fortfarande är, samtidigt som eget ansvar och egna beslut aldrig känts så påtagligt som nu.
Jag tänker på fina vänner som bakar kladdkakor, ger fina lappar eller choklad och låter en prata utan avbrott över en kaffe. Nyfunnen kärlek. Alla jag lämnar bakom mig nu, men som jag hoppas och tror kommer finnas där när jag kommer tillbaka. Min familj som gränslöst ställer upp för mig och som jag oavsett humör kommer sakna.
Sommaren har ramlat förbi och nu står jag här. Jag vet inte vad Paris har att erbjuda, och tanken att jag inom de närmsta månaderna får veta är svindlande, och samtidigt som jag vill lägga mig i sängen och blunda har jag aldrig varit så nyfiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0