Jerk it out

Tredje dagen i Paris och det känns fint. Luften är fortfarande tillräckligt varm för att gå i shorts och kofta även om det ibland blåser kallare vindar som påminner om att hösten är på ingång. Fransmännen beklagar sig över att sommaren är slut och jag muttrar ikapp även om jag inombords för första gången på länge ser fram emot hösten.
Idag unnade vi oss fin frukost, iallafall frukost med pålägg vilket varit ett sällsynt fenomen de senaste dagarna. En pan de chocolate på det och lördagslyxen blev ultimat.
Gårkvällen bjöd på vin, typiska fransmän, klichéartade repliker, trång bar och dansgolv i en smutsig källare. Lite sådär halvt underbart undergroundkänsla som jag nog någon gång drömt om. Och känslan när första raderna av Jerk it out med Caesars spelas på ett dansgolv, mitt i centrala Paris, väckte små små patriotiska känslor för mitt land.
Kvällens planer innebär vin och matlagning i Porte de Choisy för att därefter ta oss någonstans. Tredje dagen i Paris och det känns fint, himla fint.

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt att höra att du har det bra : ) Trevligt med mycket vindrickande ; ) Har ni kollat på lägenheten? puss

2010-08-28 @ 18:19:45
Postat av: Isa

Det låter helt fantastisk! :)

2010-08-29 @ 15:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0